Pravou nebo levou, je to fuk

Odcházíte s pocitem, že to mohlo být lepší. Možná mohlo, možná ne. A taky je možné, že i kdyby to o ten kousek lepší bylo, na výsledek by to mělo nepatrný vliv.

O čem to je? O pocitech, když opouštíte schůzku s náborářem nebo personalistou. Rozhodli jste se změnit práci, hledali a najednou jste našli. Nabídka šitá vám přímo na tělo. Vlastně i na duši. Zrovna jste si vylepšili nějakou svou dovednost (vyšší stupeň francouzštiny, kurz grafiky, aktuální změny v legislativě, nové trendy v oděvnictví) a tahle nabídka teď přišla. Super! A teď se připravit.

Životopis
Aktualizujete údaje, rovnáte grafiku, přidáváte právě dodělané školení. Skvěle.

Motivační dopis
Stručně a jasně dáváte v mailu najevo, že vás pozice zajímá a máte na ní. Jste člověk, kterého můžou potřebovat protože (napište proč), a dokázal toto a tamto (to taky napište) Good.

Komunikace
Není potřeba z odpovědi na pozvánku na pohovor dělat slohové cvičení. Poděkovat a potvrdit účast úplně stačí. I to, jak komunikujete odráží vaši osobnost. Je to ve vás.

Informace
Zjišťujete aktuální informace o společnosti, protože chcete být maximálně připraveni.

Pohovor
Připravujete se na otázky personalisty a máte připravených pár svých dotazů. Nahlas si přeříkáváte, co budete povídat, když přijde výzva: „A teď nám řekněte něco o sobě“. Na co se vás ptát budou a na co ne, to nemůžete vědět. Pro jistotu mrknete na ‚nejčastější otázky při pohovoru‘. Do skříně sáhnete pro oblečení přiměřené pozici a firemní politice.

Zjistíte si trasu a s časovým předstihem jste na místě.

Někdo trpí trémou i když je připravený, někdo je kliďas i v situacích, jako je tato – získat práci o kterou moc stojíte. Internet je plný návodů, jak se připravit a obléknout, kam dát ruce, a kam se dívat. O čem určitě nemluvit a na co se neptat. Nádech, výdech, úsměv, a klidně si řekněte o skleničku vody. Nesnažte se stylizovat do něčeho, co nejste, buďte sví. Nemám tím zrovna na mysli hesla ve stylu ‚Save the planet‘.

Chovejte se přirozeně, mluvte srozumitelně – ano teď je ta chvíle kdy můžete prodat všechno, co umíte. Dřív než vkročíte dovnitř, zkuste se vžít do momentu, který je popsaný na začátku článku.  Odcházíte s pocitem, že to mohlo být lepší. Teď je to vaše.

Jestli patříte k trémistům a po plynulém začátku najednou zatuhnete a zaseknete se, nebo vás zaskočí nějaká otázka, vzpomeňte si KDO jste, CO umíte a PROČ tam jste.

Z cyklu „Jako po másle“ Dáši Ch. Frankové, specialistky na motivaci a komunikaci

Leave A Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *