Jak dlouho ještě

Neříkám nic nového, když tvrdím, že máme možnost volby. Vždycky ji máme. Platí to v osobním životě zrovna tak, jako v tom pracovním.

Vybíráte-li si v současnosti nové zaměstnání, vybírejte s vědomím, že situace na trhu práce vám nahrává. Můžete chtít víc benefitů a lepší podmínky. A na druhé straně máte co nabídnout. Zkušenosti, znalosti, kreativitu, spolehlivost. To je dnes známá věc. Váš budoucí zaměstnavatel si při pohovoru vybírá vás. Ale i vy si vybíráte kde budete trávit velkou část dne. Už při hledání a výběru pracovní pozice si stanovte jasná kritéria. Co určitě ano, a co jistojistě ne. Na pohovor se dobře připravte. Vyhledejte si dostupné informace o společnosti a na to, co vás zajímá v souvislosti s pozicí, se na schůzce zeptejte. Klidně jděte na dva, tři pohovory. Srovnejte si nabídky a vyberte tu, která nejvíc vyhovuje vám.

Trvejte na tom, co vám zaměstnavatel při pohovoru a nástupu slíbil. Zkušební doba je od toho si práci zkusit, a když to nevypadá, můžete odejít. Hodně se dívejte a vnímejte, jak se kolem vás lidi o zaměstnavateli vyjadřují, jaká je komunikace, a jak například probíhá zpětná vazba směrem nahoru. Prostě zda se vám kolegové zdají spokojení. Jestli se rozhodnete po zkušební době zůstat, tak jste možná měli štěstí, a našli jste skvělou firmu a prima spolupracovníky. Když k tomu všemu připočtete fajn šéfa, který je profík a ví co dělá, je to velká výhra.

A co když se to po nějaké době pokazí? Začínáte si po čase všímat, že ne vše, co bylo řečeno je skutečně tak, a že jen někteří mají určité výhody? Kariérní postup je odkládán na možná někdy nebo uvidíme? Přidáno jste dostali tak akorát práci?  Zhodnoťte situaci, a s někým to proberte. S partnerem, přáteli nebo odborníkem. Cítit se nepříjemně při pomyšlení na kancelář, a každé ráno hledat motivaci, ubírá síly a radost ze života. Jestli nevidíte možnost změny pracovního zařazení v rámci firmy, možná je na čase odejít. Jste nahraditelní, každý je.

K takovému stavu by při fungující komunikaci nemělo dojít. Máte-li to v práci s kým probrat, nemělo by to dojít tak daleko, že na to budete sám. Váš nadřízený by měl takovému stavu předejít, a pomoct vám najít řešení. Jestli tedy není ještě pozdě, promluvte s ním. V případě, že to možné není, oslovte někoho, kdo se touto problematikou zabývá. I když to zdí divně, problém může být i na vaší straně. Jestli v soukromí řešíte krizi (bydlení, vztahy, peníze, děti, zdraví) může se stát, že podvědomě negujete i pracovní prostředí. Mohl vám například „utéct“ začátek při nástupu a teď nestíháte, jste pozadu za ostatními. Neumíte všechny procesy a postupy, a to vám práci znepříjemňuje. Nezoufejte. Upřímnost je tady na místě. Požádat o opáčko není ostuda. Stát se to může, a dobrý vedoucí by vám to měl umožnit. Dalším důvodem vaší nespokojenosti může být fakt, že sám jste šéfem, a nemáte už kam dál jít. Anebo vás po letech práce prostě už nenaplňuje.

A ještě něco. Patříte do skupiny lidí, pro které je každá práce blbá a každý šéf je vůl? Většina kolegů a šéfů není spokojena s vaším výkonem, nedochvilností a nedobře odvedeným úkolem? Nejspíš nebudete spokojeni nikde. Všude po vás budou chtít, abyste za plat a bonusy odvedli kus práce.

Jestli jste přesvědčeni, že současný zaměstnavatel není to pravé, že je pro vás neperspektivní nebo že po mnoha letech prostě potřebujete změnu a musíte pryč, nečekejte v nespokojenosti na správnou chvíli. Tak jako v soukromém životě máte možnost volby, vzpomínáte? Protože v životě jsou důležité věci, a ty ostatní.

Z cyklu „Jako po másle“ Dáši Ch. Frankové, specialistky na motivaci a komunikaci

Leave A Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *